Emelie V Andersson

Hej och välkommen till min lilla bubbla! Här inne får du en stor skopa häst, löpträning, en titt in i min tankeverkstad och kanske ett recept på något gott emellanåt. // Kram ❤️

Motorsportmässa i Köln

Publicerad 2018-11-10 14:29:00 i Allmänt,

Mina förväntningar på Köln i Tyskland var mycket låga. Jag vet inte varför men Tyskland är ju inget jättesexigt land. Ursäkta mig. Men till min förvåning var staden riktigt fin och mysig och för att inte tala om den ruskigt pampiga katedralen som klarat av två världskrig!
Vi har inte mött en enda tysk som vägrat prata engelska med oss heller, vilket är allmänt känt. Men det är klart att i storstäder är de kanske inte lika inskränkta som i byar och småstäder.
 
Köln anordnar varje år en motorsportmässa som bara är för branschfolk och i år fick jag äran att följa med som sällskap till Markus då hans kollega och bror har varit utomlands under tiden. Det var roligt att följa med och höra lite nörderisnack bilfolk sinsemellan. Maten och hotellet har varit super och jag har fått vila upp mig även om det varit gott om intryck varje dag. Vi har gått runt 10.000 steg varje dag där. Men, borta bra men hemma bäst.
 
 
 
 
 
 
 
 
Och den lilla Bulan har fått hänga med överallt. Jag har ju inget annat val men det har gått bra. Inga krämpor överhuvudtaget trots lång resa dit med flygbyten och krångel och samma visa hemåt igen. Nu är vi inne i vecka 19 så snart har halva tiden gått, helt sjukt! Emellanåt fladdrar och kittlas det på bra i magen och någon gång tycker jag har känt mig ett litet "buff" från insidan. 
 
 
Nu ska jag göra lite enkel middag. Ikväll ska vi på fest med djurtema. Jag tror vi kommer att få många goda skratt ikväll av allas olika utstyrslar. Jag ska krångla mig i en kroppsstrumpa med zebramönster och Markus ska vara en haj. Jag beställde hem två olika dräkter till mig själv varav den ena var en fladdermusdräkt. Den fick jag inte ens över vaderna?! Storlekarna är bra lustiga alltså, så nu har jag inget val än kroppsstrumpan. Känns inte jätteroligt och bekvämt nu när jag känner mig lite pluffsig, men vad fan... Jag får väl bjuda på den då. Hoppas folk blir lite för överförfriskade så de inte kommer ihåg den gravida zebran, haha.
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2018-11-12 10:28:23

Verkligen en vacker katedral!!
Lilla bulan är så efterlängtad <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela