Emelie V Andersson

Hej och välkommen till min lilla bubbla! Här inne får du en stor skopa häst, löpträning, en titt in i min tankeverkstad och kanske ett recept på något gott emellanåt. // Kram ❤️

Vad blir det för mat?

Publicerad 2019-01-06 17:57:56 i Allmänt,

Då var vi framme vid den sista lediga dagen innan det är dags att dra igång ett nytt jobbår. Eller ja, för min del blir det ett kort jobbår på bara 3-4 månader. Jag ska strax åka ner och handla och då tänkte jag svänga förbi jobbet samtidigt. Jag ska se över inkomna ordrar och göra iordning Mejas plats. Hon har alltid haft sin stora plastbur med gosiga tjocka filtar i men på sistonde har hon gosat ner sig hos kompisen Agnes på hennes bädd, så nu köpte jag en likadan bädd till henne. Eftersom vi kommer först till jobbet ockupperar hon hennes och Agnes får bara ett litet hörn av sin egen plats, haha.
 
 
Kvällens mission blir också att göra matlåda till imorgon. Jag slänger in ett blogginlägg under tiden hjärnan få arbeta på i bakgrunden med vad jag ska laga. Vi har verkligen inte lagat mycket mat här hemma nu under långledigheten. Antingen har vi blivit bortbjudna, ätit ute eller bara varit lata och tagit nåt lätt hemma.
 
Idag har jag och Ida skrittat ut en riktig långrunda på våra hästar. Jag kan inte hålla mig undan. Det gick faktiskt bra för min del men så fort Demi taktar till eller det går brant nedför blir det oskönt i magen. Igår skulle jag ut på en promenad men den blev inte så lång för musklerna på sidorna av magen och ner under magen drar obehagligt på mig. Jag vek av och gick hemåt efter bara 30 minuter men nästan väl hemma gick det över. Det är som om musklerna är lite kalla och stela i början men kommer igång efter ett tag. Vad vet jag.
 
Bilden tagen på ett julbord tidigare i december. Här var jag i vecka 20 och minns att min mage var vrålspänd den kvällen innan vi ens ätit någon mat.
 
I våra matlådor till imorgon får det bli lasange.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela