Emelie V Andersson

Hej och välkommen till min lilla bubbla! Här inne får du en stor skopa häst, löpträning, en titt in i min tankeverkstad och kanske ett recept på något gott emellanåt. // Kram ❤️

Ny kategori

Publicerad 2019-01-18 16:37:00 i Allmänt,

Fredag eftermiddag är kommen och jag har precis satt mig ner i soffan för att ta igen mig lite. Jobbdagen har gått som på räls idag och också gått väldigt fort. Det har varit många bollar i luften för min del så jag var trött mentalt redan efter två timmar, haha. Just nu håller vi på att lära upp andra att också kunna mitt jobb när jag går hem på mammaledighet. Visst, det är ingen raketforskning i det jag gör men det är supernoga och mycket att tänka på så det tar tid men jag tycker det har gått över förväntan. Det känns tryggt.
 
Jag ska strax ta mig en dusch och göra mig iordning. Markus är på väg hem efter en jobbdag i Malmö och ikväll ska vi på datenight till Tapasmarket. Jag minns sist jag var där på fruhippa för min faster i höstas, gravid i vecka 10 och mitt mående var verkligen allt annat än stabilt. Jag bad till högre makter att jag skulle klara av den kvällen utan att lyckas avslöja att jag var gravid. Jag lyckades men magen var inte sig lik och det var svårt att äta. Markus har inte varit där sedan förra året kring jul så han ser lika mycket fram emot att åka dit som jag. Det ska bli så mysigt och vi försöker njuta av vår egentid så mycket vi bara kan nu innan bebis kommer. Det är inte långt kvar tills vi aldrig någonsin igen kommer kunna identifiera oss som "inte föräldrar". Ja, ni fattar. 
 
Jag tänkte att jag skulle starta en ny kategori här på bloggen som kommer att heta "Min graviditet". Jag tänkte berätta lite hur min upplevelse har varit och dela med mig av lite bilder och så vidare. Jag hoppas kunna få tips av er (för ännu är ju ungen inte färdigbakad) och kanske kan jag ge er ett och ett annat tips som också är i samma fas i livet. Vi får se om jag hinner göra åtminstonde ett inlägg nu i helgen om hur min första trimester var.
 
Bild från när vi var på vår fantastiska Norgeresa. Här är jag dagen innan jag fick veta att jag var gravid :)
 
Ha en fin helg! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela