Emelie V Andersson

Hej och välkommen till min lilla bubbla! Här inne får du en stor skopa häst, löpträning, en titt in i min tankeverkstad och kanske ett recept på något gott emellanåt. // Kram ❤️

Frusen själ

Publicerad 2018-11-24 18:15:00 i Allmänt,

"Du kan väl förvarna om du tar hem någon ikväll. Jag har hoppat i pyjamasen". Det var mitt senaste sms jag skickade 17:54 till min sambo. Han har varit på lördagsövning hela dagen med brandkåren och ikväll sitter han och hans grupp och planera inför brandkårens julfest. Det är hans grupp, grupp 3, som håller i den i år. De skulle planera den över en varm och god bastu efter en frusen dag på övningsfältet.
Hela dagen idag har jag frusit inne ifrån och ut så resten av den här kvällen ska jag bosätta mig under min elfilt jag fick av Markus bror och hans fru för många år sedan och ha massa värmeljus tända. Mys!
 
Jag startade min dag i stallet. I väntan på att det skulle ljusna ute gick jag loss med sopborsten lite här och var. På vardagarna nu för tiden finns det inte en chans att hinna rida innan mörkret faller så pannlampan och reflexvästen växer fast på mig känns det som. Därför får man passa på att fånga dagsljuset på helgerna istället. Vi tog en rejäl skritt och joggingtur i skogen. Demi var supernöjd efteråt.
 
 
I måndags var vi på vårt andra ultraljud och det var helt fantastiskt att få se våran lilla skatt igen. Och som den har växt sedan sist! Denna gången såg vi ryggradd, revben och massa annat roligt på lillen. Vi har bestämt oss för att inte ta reda på könet. Det får bli en överraskning. Den såg välskapt ut enligt barnmorskan också och det är det som är huvudsaken. Nu är vi inne i vecka 21. Coolt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela