Emelie V Andersson

Hej och vĂ€lkommen till min lilla bubbla! HĂ€r inne fĂ„r du en stor skopa hĂ€st, löptrĂ€ning, en titt in i min tankeverkstad och kanske ett recept pĂ„ nĂ„got gott emellanĂ„t. // Kram ❀

Goda nyheter

Publicerad 2015-10-27 20:12:00 i AllmÀnt, HÀst,

Ingen nackvĂ€rk idag đŸ‘ŒđŸ» DĂ€r emot kĂ€nns det som om jag har blivit överkörd av ett godstĂ„g över skuldrorna. Fast denna gĂ„ngen Ă€r det positivt. Den dĂ€r massagedynan Ă€r ju toppen! Den gör nytta sĂ„ att sĂ€ga.
 
Idag var Anna E ute för att undersöka Humlan med sin vÀrmekamera. Innan operationen lös hon rött i höger framknÀ och hela knÀet pÄ höger bak. Frambenet hade hon anvÀnt sig av för att avlasta sitt onda bakknÀ och dÀrför blev det ocksÄ lite inflamerat.
VÀrmekameran fungerar som sÄ, lite kortfattat och enkelt förklarat, att man lyser pÄ hÀsten, mÀnniskan eller vad det nu Àr för djur. PÄ de kroppsdelarna som Àr skadade, överanstrÀngda och/eller inflamerade indikerar kameran rött och till och med vitt om det Àr lite varmare. Annars ska fÀrgerna vara gula och blÄa. 
 
Jag Äkte till stallet med fan mÄlat pÄ vÀggen. DÄ slipper jag inte bli besviken pÄ vad jag fÄr för besked. Det rÀcker med motgÄngar nu pÄ ett tag tack!
Men lyckligast i stan blev jag idag nÀr hela Humlan sÄg jÀttefin ut pÄ vÀrmekameran förrutom lite pÄ insidan av knÀet, förmodligen knÀleden. 
 
Inga reaktioner i benen, senor eller leder.
 
Bild pÄ insidan av det opererade benet. VÀldigt bra för att vara relativt nyopererad!
 
SÄ nu ska jag kyla insidan av benet, anvÀnda Back on Track och bygga upp musklerna runt minisken lÄÄÄngsamt. Uppe pÄ detta blir det nÄgra biolightbehandlingar för att öka blodcirkulationen sÄ att lÀkeprocessen kommer igÄng pÄ det inflammerade stÀllet.
 
Ja ni hör, jag har ju inte gett upp helt enkelt. Jag vet inte om jag slösar bort min tid och pengar för det finns inga garantier att hon kommer bli bra men det Ă€r fan vĂ€rt det! Min hĂ€st betyder sĂ„ otroligt mycket för mig ❀

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela